3995672728?profile=RESIZE_710xTeam SMART goals

Specific : increase sales 10% every month
Measures : we measure our progress with monthly report then we evaluate what should we keep and what should we improve
Achievable : we’ve made our prototype
Relevant : based on our surveys, 90% of our customers liked and want to buy our product
Time bound : we have 3 months to achieve that goals

 

Report of our interview with entrepreneur week 4

[ link : https://youtu.be/0WiZmp4SlTA ]

Nama narasumber : Franky Kristanto

Franky Kristanto merupakan seorang pengusaha jeans ‘merk nya’ yang sudah berkecimpung di bidang ini sejak tahun 1990

1. Kenapa memilih menjadi seorang entrepreneur?

Karena menjadi seorang entrepreneur lebih menghasilkan banyak uang, walaupun lebih banyak tantangan nya.

2. Kenapa memilih jeans sebagai produk yang dijual?

Karena passion saya di jeans dan sebagai seorang entrepreneur, ketika kita menekuni bidang yang kita kuasai akan lebih mudah menjalankannya.

3. Apa strategi yg dipakai untuk mempertahankan customer?

Strategi yang saya pakai adalah dengan menjaga kualitas produk, menjadi pendengar yang baik untuk customer, ketika ada kritik atau saran kita tampung dan improve produk kita agar menjadi lebih baik lagi dan customer akan repeat order kepada kita.

4. Kira-kira selama berbisnis pernah punya masalah atau tidak? Kalau ada bagaimana cara mengatasi nya?

Setiap entrepreneur pasti memiliki masalah ketika menjalankan usaha nya, solusinya adalah ketika kita ada masalah, dijadikan motivasi untuk kedepannya agar tidak mengulangi kesalahan yang sama. Kalau gagal, coba lagi jangan menyerah.

5. Kira-kira ada tips atau trik untuk entrepreneur pemula?

Konsisten dan fokus terhadap apa yang sedang dijalankan, percaya pada proses, jujur, pantang menyerah, dan jadikan kegagalan sebagai motivasi.

 

Shark Tank Pitch

 

Hello we’re from Milotella and today we’re seeking for 1 million rupiah investment for our company. So, have you ever feel burdened when you need to buy a cup of bubble drink when it’s overpriced? Or are you seeking for an unique and high quality bubble drinks?

If you are questioning about that, we’re here to answer all of your problems. We’ll sell bubble drinks with milo tastes on the bubble itself and don’t worry, it’s freshly made because we’re using pre order systems also we made it ourself so it’s quality and hygiene guaranteed.

We will sell our product with market price about 25.000-30.000 rupiah depends on the variant, we’re planning to make 2 or 3 new variants soon. We’re gonna add cheese cream on our product besides milo and nutella as the main ingredients. We’re planning to sell 50 products on our first preorder and we will sell our product to our relatives and promote it on our Instagram account so it will reach more customers and we will reach our target as soon as possible. That’s it about our product, we are looking forward for your investment to our company, thankyou so much.

You need to be a member of Pusat Kewirausahaan dan Inkubator Bisnis Podomoro University to add comments!

Join Pusat Kewirausahaan dan Inkubator Bisnis Podomoro University

Email me when people reply –